Over de auteur

Karen Heij is zelfstandig toetsexpert. Tot maart 2016 was zij directeur van bureau ICE, waar zij een belangrijke bijdrage leverde aan de ontwikkeling van de IEP Eindtoets. Karen hierover: "Ik vond al heel lang dat het basisonderwijs gebaat zou zijn bij een andere eindtoets. Toen de politiek besloot het breekijzer in de markt te zetten en meerdere aanbieders gelijke kansen te geven, hebben we die gelegenheid met beide handen aangegrepen." Karen is van mening dat toetsen leerlingen verder moeten helpen: "Toetsen om leerlingen een goed beeld van zichzelf te laten krijgen. Toetsen om als docent de leerlingen daarna verder te kunnen helpen". In het huidige onderwijs hebben toetsen echter vaker de bedoeling de leerlingen af te rekenen. Ruim 20 jaar is Karen als toetsontwikkelaar betrokken bij formatieve en summatieve toetsing. Verder is zij co-auteur van twee boeken: 'Schrijven in eenvoudig Nederlands' en 'De grondwet in eenvoudig Nederlands'. Artikelen van deze auteur Cesuur Waar ligt de cesuur? Vier experts over grens tussen voldoende/onvoldoende Karen Heij DTT niet formatief Wat kunnen we met de Diagnostische Tussentijdse Toets? Karen Heij

adverteer hier? of default ad tonen?

Selecteren: we willen het niet, maar we doen het voortdurend
Selecteren: we willen het niet, maar we doen het voortdurend
26 augustus 2018